English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Pranešimai žiniasklaidai
Dėl socialiniuose tinkluose skelbiamos reklamos

Viešojoje erdvėje pasirodžius diskusijoms dėl socialiniuose tinkluose skelbiamos galimai paslėptos reklamos, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoja, kad vertinant, ar yra skleidžiama paslėpta reklama, yra svarbu nustatyti, ar vidutinis vartotojas, pamatęs reklamą, galėtų suprasti, kad skleidžiama informacija yra reklama, nes tokiu atveju, papildomai tokia informacija neturi būti pažymėta žymeniu „Reklama”. Pažymėtina, kad kiekvienas atvejis turi būti įvertintas individualiai.

Atkreipiame dėmesį, kad vertinant, ar vartotojas gali nesuprasti skleidžiamos informacijos tikrojo tikslo, svarbi ir pati priemonė, kurioje informacija yra skleidžiama bei ją skleidžiantis subjektas. Pažymėtina, kad šiuo atveju yra vertinama informacija, kuri yra pateikiama viešo asmens Agnės Jagelavičiūtės socialinio tinklo „Facebook” paskyroje, o ne visuomenės informavimo priemonėje, todėl tokie pasisakymai negali būti suprantami kaip objektyvus (nešališkas) paslaugų ar prekių įvertinimas. Taip pat, minimo asmens paskyra socialiniame tinkle yra matoma tų asmenų, kurie yra užsiprenumeravę jos naujienas, ir galimai yra pastebėję šio asmens veiklos tendencijas socialiniame tinkle bei jo pasisakymus tam tikrais klausimais. Pažymėtina, kad Agnė Jagelavičiūtė ne kartą yra viešai pasisakiusi tiek internetinėje erdvėje, tiek žiniasklaidos priemonėse, kad jos socialinio tinklo profilis yra skirtas ir produktų ar paslaugų reklamai.

Atsižvelgiant į minimo asmens veiklos tendencijas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, viešus pasisakymus žiniasklaidos priemonėse, taip pat į skleidžiamą informaciją (reklamą) bei jos pateikimo būdą (subjektyvi nuomonė), nėra pagrindo teigti,  kad vidutinis vartotojas nesupranta ar gali nesuprasti pranešimo tikrojo tikslo. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 2 straipsnio 13 punktas nustatyta, kad vidutinis vartotojas yra pakankamai informuotas, protingai atidus ir apdairus, atsižvelgiant į socialinius, kultūrinius ir kalbinius veiksnius.

Siekiant ateityje išvengti galimo vartotojų klaidinimo, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba rekomenduoja socialiniuose tinkluose reklamą skleidžiantiems asmenims informaciją pateikti tokia forma, kad vartotojams nekiltų abejonių dėl skleidžiamos informacijos reklaminio tikslo. Pavyzdžiui, papildomai informuoti vartotojus, kad pateikiamas turinys yra reklaminio pobūdžio, arba skleidžiamą informaciją išskirti iš kitos socialinio tinklo paskyroje skleidžiamos informacijos.


Atgal Spausdinimo versija Archyvas

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, (8 5) 262 6760, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.