English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Aktualijos
Svarbi informacija vartotojams, nukentėjusiems nuo Portugalijos kelionių organizatoriaus „Qualispresenca, LDA“

Informuojame, kad šių metų vasario 9–10 dienomis Lisabonoje įvyko Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos suorganizuoti susitikimai su Portugalijos Ekonomikos viceministre atsakinga už turizmo sritį bei Arbitražo komisijos prie Portugalijos turizmo departamento garantinio fondo (toliau – Arbitražo komisija) pirmininke bei susitikimas su Europos vartotojų centro Portugalijoje atstovais, dėl Lietuvos Respublikos piliečių, nukentėjusių nuo kelionių organizatoriaus „Qualispresenca, LDA“ veiklos, teisių gynimo ir žalos atlyginimo.

Portugalijos Ekonomikos viceministrė informavo, kad gautas 191 Lietuvos vartotojų prašymas, iš jų 54 prašymai yra išnagrinėti, 9 atvejais priimti sprendimai žalai atlyginti, 32 prašymai atmesti, 12 prašymų suarchyvuoti ir 1 prašymo nagrinėjimas pristabdytas. Pažymėta, kad vartotojai, įsigiję kelionių paketus per Lietuvos turizmo agentūras, prašymuose dėl patirtos žalos atlyginimo iš Portugalijos turizmo departamento Garantinio fondo turi nurodyti kelionės organizatorių „Qualispresenca, LDA“ ir pateikti tai įrodančius dokumentus (sutartis). Papildomai pranešta, kad įmonei „Qualispresenca, LDA“ panaikinta kelionių organizatoriaus licencija.

Arbitražo komisijos pirmininkė susitikimo metu pažymėjo, kad prašymai, kuriuose vartotojai yra atstovaujami Portugalijoje neregistruoto advokato, bus atmetami. Susitikime dalyvavę Lietuvos atstovai atkreipė dėmesį, kad vartotojai yra silpnoji sandorių pusė ir vartotojams samdyti Portugalijoje veikiančius advokatus būtų pernelyg didelė finansinė našta. Arbitražo komisijos pirmininkė papildomai akcentavo, kad Arbitražo komisija turi būti garantuota, jog pateikiami dokumentai yra tikri, taigi vertimai privalo turėti notarinius patvirtinimus arba būti patvirtinti Portugalijoje registruotų vertimų namų, taip pat turi būti aiškus priežastinis ryšys tarp vartotojo patirtos žalos ir Portugalijos kelionių organizatorius „Qualispresenca, LDA“ sutartinių įsipareigojimų nevykdymo, t. y. itin svarbu pateikti visus tai įrodančius dokumentus (banko pavedimus, kelionės programas ir pan.).

Arbitražo komisijos pirmininkė paaiškino, kad maksimalus Arbitražo komisijos prašymų nagrinėjimo laikotarpis yra 1 metai nuo prašymo gavimo. Šis procesas vidutiniškai užtrunka iki 4 mėnesių, tačiau 2016 m. bankrutavo viena Portugalijos turizmo agentūra, todėl yra labai padidėjęs prašymų kiekis ir Arbitražo komisijos nagrinėjimo procedūros užtrunka ilgiau nei įprastai.

Susitikimo metu sutarta, kad vartotojams bus suteikti lankstesni terminai dokumentų pateikimui, taip pat bus suteikta galimybė pateikti prašymą, kad būtų pakeisti/papildyti jau pateikti dokumentai arba pateiktas naujas prašymas su pagrindžiančiais dokumentais. Tai taikoma ir tais atvejais, kai Arbitražo komisija priėmė sprendimą suarchyvuoti vartotojo prašymą. Tačiau Arbitražo komisijos pirmininkė pažymėjo, kad tais atvejais, kai vartotojų prašymai yra atmetami, kaip neturintys teisinio pagrindo, vienintelis būdas siekti išmokos iš Portugalijos turizmo departamento Garantinio fondo yra kreipimasis į Portugalijos administracinį teismą. 


Atgal Spausdinimo versija Archyvas

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.