English
 
 
 
 
 
 
 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Europos Sąjungos tinklų pagalba vartotojams Spausdinimo versija
Laisvas asmenų, darbuotojų judėjimas, laisvė teikti ir gauti paslaugas, įsisteigti yra pamatinės Europos Sąjungos (toliau – ES) laisvės. Jos nėra deklaratyvios, ES piliečiai drąsiai jomis naudojasi asmeniniais ar verslo tikslais, o iškilus problemų turi pagalbininkų, į kuriuos gali kreiptis. ES (taip pat Islandijoje, Norvegijoje, Lichtenšteine) veikia įsteigti problemų sprendimo centrų tinklai, pagal savo kompetenciją nemokamai padedantys vartotojui ar verslui konkrečiose situacijose. Na, o kaip kiekvienas tinklas gali padėti Jums, kaip vartotojui, pabandysime apžvelgti per sumodeliuotų situacijų pavyzdžius, su kuriomis vieną dieną galite susidurti ir Jūs:

Lietuvis Arnas, po vedybų su vokiete Juli, nusprendė išvykti gyventi į Vokietiją. Atsisveikinęs su giminėm, išvyko į Vilniaus oro uostą, kur jo laukė skrydis Vilnius – Frankfurtas. Tačiau skrydis buvo atidėtas daugiau nei 5 valandoms, tad Arnas, bijodamas netekti kito skrydžio Frankfurtas – Bremenas, skrydžio laukti atsisakė, pareikalavo grąžinti sumokėtus pinigus ir iki Frankfurto skrido su kitomis oro linijomis. Tačiau pinigų grąžinimo Arnas vis nesulaukė. Jis kreipėsi su pretenzija į aviakompaniją, tačiau atsakymo negavo. Arnas užpildė elektroninio skundo formą ECC-Net tinklo centro Lietuvoje svetainėje, prisegė reikiamus dokumentus ir netrukus, įsikišus Europos vartotojų centrų tinklui, Arnas pinigus atgavo. Dar būdamas Lietuvoje, Arnas kreipėsi į vietinį EURES padalinį, patarėjai suteikė konsultacijas apie įsidarbinimą Vokietijoje, laisvas darbo vietas, užregistravo Arno CV savo duomenų bazėje. Įsikūręs Vokietijoje, Arnas kreipėsi į Migracijos tarnybą norėdamas gauti leidimą nuolat gyventi šalyje. Tačiau sprendimas dėl leidimo išdavimo buvo nepagrįstai vilkinamas, tad lietuvis kreipėsi į vietinį SOLVIT centrą, kuris operatyviai išsprendė problemą. Problemos, įsikūrus naujoje šalyje, nesibaigė. Arnas, išvykdamas iš Lietuvos uždarė mokamosios kortelės sąskaitą viename Lietuvos banke. Tačiau po kelių savaičių bankas atsiuntė pranešimą apie skolą buvusioje kortelės sąskaitoje. Arnas kreipėsi į banko klientų aptarnavimo skyrių ir gavo atsakymą, kad skola buvo apskaičiuota už ateinančius jo banko sąskaitos aptarnavimo metus. Tačiau kodėl ji buvo apskaičiuota po to, kai sąskaita buvo uždaryta ir kodėl vartotojas nebuvo informuotas apie tai jam uždarant sąskaitą, banko darbuotojai paaiškinti negalėjo. Tarpininkaujant Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir FIN-NET tinklui vartotojo ir banko ginčas buvo išspręstas vartotojo naudai. Per trumpą laiką Arnas pasinaudojo net keturių ES tinklų pagalba įvairiose gyvenimo situacijose ir neabejotinai gavo iš to naudos.

Graikas Nicolas nusprendė su šeima įsikurti Lietuvoje ir čia tęsti savo stomatologo karjerą. Atvykęs apžiūrėti patalpų verslui bei susitvarkyti administracinių formalumų, jis susidūrė su problema – buvo atsisakyta pripažinti Nicolo diplomą, valdžios institucijos teigė, kad jis neatitiko Lietuvos reikalavimų stomatologams. Nicolas paskambino į vietinį Europe Direct informacinį centrą norėdamas išsiaiškinti kaip jam derėtų elgtis toliau. Jis buvo nukreiptas į SOLVIT, kuriam pavyko įtikinti valdžios institucijas, kad stomatologo diplomai turėtų būti pripažinti, kad jis galėtų teikti paslaugas Lietuvoje. Susitvarkęs reikalus gimtojoje Graikijoje, Nicolas sugrįžo į Lietuvą. Tačiau atskridus į Vilniaus oro uostą paaiškėjo, kad jo bagažas vėluos ar net yra pamestas. Po pretenzijos pateikimo vežėjui, nesulaukęs atsakymo, Nicolas kreipėsi į ECC-Net, prašydamas išnagrinėti pretenziją. Su Europos vartotojų centrų pagalba, Nicolas gavo kompensaciją už pamestą bagažą. Nicolo dukra Sofi panoro papildomai mokytis lietuvių kalbos, kreipėsi į Eurodesk informacinių paslaugų centrą, gavo naudingos informacijos ir prisijungė prie vietinės visuomeninės jaunimo organizacijos. ES tinklai neabejotinai padėjo šeimai iš Graikijos lengviau įsikurti Lietuvoje.

Lietuvis Jonas, gyvendamas Jungtinėje Karalystėje, nusprendė įsigyti automobilį. Jonas šiam tikslui nutarė pasiimti paskolą. Banke Jonas susidūrė su, jo manymu, nepagrįstais formalumais, todėl nedelsdamas kreipėsi į FIN-NET, Jono ir banko ginčas buvo išspręstas vartotojo naudai. Jonas nusipirko amerikietišką automobilį iš Nyderlandų importuotojo, kuris jį užregistravo Vokietijoje. Besidžiaugdamas nauja transporto priemone, Jonas susidūrė su problemomis ją registruojant Jungtinėje Karalystėje. Vietos valdžios įstaigos nepriėmė įprastų registravimui reikalingų dokumentų ir prašė pateikti daugiau dokumentų. Jungtinės Karalystės SOLVIT kreipėsi į transporto ministeriją, prašydamas įsikišti. Tai padėjo vietos transporto priemonių registravimo įstaigai išspręsti šį klausimą. Vėliau, naršydamas internete, Jonas rado patrauklų pasiūlymą nusipirkti automobilio žibintus iš Vokietijos internetinės parduotuvės. Atlikęs užsakymą ir pervedęs pinigus, Jonas laukė užsakytos prekės. Tačiau gavęs ją, pamatė, jog pristatyta prekė neatitinka pateikto prekės aprašymo. Jonas kreipėsi į pardavėją, tačiau pastarasis pakeisti prekę ar grąžinti pinigus atsisakė. Jonas savo pretenziją perdavė ECC-Net tinklui, kuris bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Vokietijoje ir su prekių pardavėju, pasiekė kompromisą vartotojo Jono naudai, jam prekė buvo pakeista nemokamai. ES tinklai Jonui padėjo susidūrus su nemenkomis problemomis perkant prekes ES.

 ECC-NET

 Eurodesk

 Europe Direct

 FIN-NET

 SOLVIT

 EURES


 
© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.