English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Pranešimai žiniasklaidai
Teismas pripažino pagrįstu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimą dėl UAB „EMSI” vykdytos nesąžiningos komercinės veiklos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) vartotojo prašymo pagrindu atlikto tyrimo metu nustatė, kad UAB „EMSI“ klaidino vartotojus dėl galutinės suskystintų dujų kainos ir tuo pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas. Už minėto įstatymo nuostatų pažeidimą Tarnyba bendrovei skyrė 1500 eurų baudą

Tyrimo metu nustatyta, kad bendrovė degalinės teritorijoje esančiame informaciniame stende pateikė vartotojus klaidinančią informaciją apie galutinę prekių kainą, t. y., informaciniame stende buvo nurodyta ne galutinė, visiems vartotojams taikoma, kaina, o kaina taikoma tik turint nuolaidų kortelę. Tarnyba atkreipė dėmesį, kad degalinių iškabose turi būti nurodoma galutinė produkto kaina, kurią vartotojai gali įvertinti, palyginti su kitų degalinių siūlomomis kainomis bei tokiu būdu priimti informacija paremtą sprendimą, priešingu atveju, gali būti iškreipiamas vartotojų ekonominis elgesys ir vartotojas gali priimti sprendimą vykti į degalinę ir naudoti degalinės siūlomus produktus, kurio kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs. Taigi, nustatyta, kad UAB „EMSI“, pateikdama vartotojams klaidinančią informaciją apie prekės kainą, pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos draudimo vartotojams įstatymo reikalavimus.

Vilniaus apygardos administracinis teismas palaikė Tarnybos poziciją, kad bendrovė, informaciniame stende nurodydama kitokią, o ne galutinę suskystintų gamtinių dujų kainą bei jame nepateikusi aiškios informacijos, kad nurodyta kaina taikoma tik su bendrovės nuolaidų kortele, iškreipė vidutinio vartotojo elgesį dėl siūlomos prekės ir paskatino jį sudaryti sandorį ne tokiomis sąlygomis, kokios galiojo realiai. Vilniaus apygardos administracinis teismas taip pat nurodė, kad UAB „EMSI“ paaiškinimai tik patvirtina, kad sumažintą suskystintųjų dujų kainą informaciniame stende bendrovė nurodė siekdama konkuruoti su kitais ūkio subjektais, neatsižvelgdama į vartotojų interesus ir jai keliamus profesinio atidumo standartus.

Primename, kad už analogiškus vartotojų ekonominio elgesio iškreipimo atvejus Tarnyba jau taikė poveikio priemones UAB „LUKOIL BALTIJA“.

Atkreipiame degalinių operatorių dėmesį, kad degalinių informaciniuose stenduose turi būti nurodyta standartinė mažmeninė kaina, taikoma visiems vartotojams, kad vartotojai galėtų priimti jiems suteikta informacija paremtą geriausią sprendimą.



Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius


Atgal Spausdinimo versija Archyvas

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.