English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Vartotojų švietimas Europoje Spausdinimo versija

Amsterdamo sutarties (1997 m.) 153 straipsnyje nurodyta: ,,Siekiant apginti vartotojų interesus ir užtikrinti aukštą jų apsaugos lygį, visuomenė turi prisidėti prie vartotojų sveikatos apsaugos, saugumo ir ekonominių interesų gynimo, taip pat skatinti jų teisę į informaciją, švietimą ir dirbti kartu siekiant apsaugoti jų interesus“.

Daugumoje Europos Sąjungos (ES) šalių vykdomos programos, kuriose numatyti vartotojų politikos prioritetai. Programos gali būti skirtingos trukmės (Danija, Ispanija, Suomija, Prancūzija, Portugalija ir Jungtinė Karalystė). Kai kuriose šalyse programos trunka visą Parlamento gyvavimo laikotarpį (Austrija, Belgija, Airija), kitose programos tvirtinamos kasmet (Vokietija, Liuksemburgas, Olandija ir Švedija).    

Pagal dažniausiai minimas temas, šių programų esmė yra stiprinti fizinę ir teisinę vartotojų apsaugą ir geriau juos informuoti bei mokyti

2007-2013 m. Europos Komisija vartotojų apsaugos politikos srityje sieks įgyvendinti šiuos tikslus:

  • Stiprinti ES vartotojų teises. Tai, kad vartotojas yra skatinantis veiksnys, ne tik naudinga piliečiams, bet ir smarkiai skatina konkurenciją. Daugiau teisių turintiems vartotojams reikia realių pasirinkimo galimybių, tikslios informacijos, rinkos skaidrumo ir pasitikėjimo, kurio suteikia veiksminga apsauga ir svarios teisės.

    • Stiprinti ES vartotojų gerovę ypač daug dėmesio skiriant kainų, pasirinkimo, kokybės, įvairovės, prieinamumo ir saugumo aspektams. Vartotojų gerovė yra sėkmingo rinkos veikimo šerdis.

    • Veiksmingai apsaugoti vartotojus nuo rizikos ir grėsmės, kurių pavieniai vartotojai patys įveikti negalėtų. Norint užsitikrinti vartotojų pasitikėjimą, būtina pasiekti aukštą apsaugos nuo tokios grėsmės lygį.

Šiais tikslais siekiama, kad vartotojams rūpimi klausimai būtų integruoti į visas kitas ES politikos sritis, ir maksimaliai padidinti vieningos rinkos privalumus bei pasirengti ES plėtrai. Norint pasiekti trečiąjį tikslą, vienas iš pagrindinių dalykų yra kurti švietimo ir gebėjimų tobulinimo projektus. 

Europos Sąjungos institucijos, atsakingos už vartotojų informavimą ir švietimą

Vartotojų švietimo institucijos ES valstybėse 

Vartotojų švietimas Jungtinėje Karalystėje

Ispanija

Švedija

Suomija

Prancūzija

Norvegija

Danija

ES Vartotojų švietimo tinklai

 

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.