English
 
 
 
 
 
 

 

 
Vertikalus
 
Dienos klausimas
peržiūrėti rezultatus
Pasiūlykite savo klausimą

Papildoma apklausa 

Horizontalus
Aktualijos
Ką turi žinoti vartotojas, perkantis ne prekybai skirtose patalpose?

Populiarėjant pardavimo būdui, kai prekės ir paslaugos vartotojui siūlomos ne prekybai skirtose patalpose, o namuose, darbo vietoje, mokymosi patalpose, prezentacijų metu ir pan., kyla poreikis didinti vartotojų žinias apie šio specifinio prekybos būdo ypatumus, pardavėjo pareigas ir vartotojo teises. Šiuo tikslu teikiame svarbiausią žinotiną informaciją apie tokiu būdu sudaromas sutartis.

KAIP SUDAROMOS SUTARTYS NE PREKYBAI SKIRTOSE PATALPOSE?

  • Į duris pasibeldžia nekviesti ar pažįstamo rekomenduoti pardavėjai, kurie siūlo pristatyti kokią nors prekę ar paslaugą;
  • Įmonės atstovai paskambina telefonu ir siūlo atvykti į namus pristatyti prekę ar paslaugą;
  • Pašto dėžutėje randamas kvietimas atvykti į, pavyzdžiui, kavinę puodeliui kavos, kur atvykus paaiškėja, kad tai prekių pristatymas;
  • Kviečiama vykti į organizuotą išvyką, kurios metu surengiamas prekių pristatymas ir kita.

KOKIE PAVOJAI TYKO PASIRAŠANT SUTARTIS NAMUOSE AR KITOJE VIETOJE?

  • Paprastai į namus atvykstantys pardavėjai turi vieną tikslą – bet kokiais būdais įsiūlyti brangią prekę;
  • Dažnai naudojamos psichologinio poveikio priemonės: įkyrus įkalbinėjimas, siūlymas, kol klientas „pasiduos“;
  • Paprastai ne prekybai skirtose patalpose siūlomos „prabangos“ prekės – daiktai, be kurių galima apsieiti. Pavyzdžiui, labai brangūs dulkių siurbliai, „ypatingi“ puodų rinkiniai, čiužiniai, turintys tariamai gydomųjų savybių, vandens filtrai, išvalantys vandenį nuo visų mikrobų ir nešvarumų, ir pan.;
  • Reikalaujama iš karto pasirašyti sutartį dėl prekių ar paslaugų pirkimo, nesudarant galimybių net perskaityti sutarties, ir sumokėti avansą – tokiu atveju yra pavojus priimti neapgalvotą sprendimą.

PATARIMAI VARTOTOJAMS

  • Jei Jums paskambina pardavėjas ir siūlo atvykti į namus, o Jūs esate namuose vieni, pasiūlykite atvykti Jums patogiu laiku, jei siūlomos prekės Jus domina. Pakvieskite prekių pristatyme sudalyvauti ir artimuosius, kurie gali patarti, ar ši prekė tikrai Jums reikalinga;
  • Patikrinkite pardavėjo tapatybę – prašykite parodyti vizitinę kortelę, darbuotojo pažymėjimą ir kt.;
  • Nepriimkite skuboto sprendimo, dėl kurio vėliau gailėsitės – nesijauskite nepatogiai ir nebijokite pasakyti „NE“;
  • Nepasiduokite psichologiniam spaudimui – klausimus užduodate Jūs. Visada skaitykite sutartis, kurias Jums siūlo pasirašyti;
  • Jei prekė Jus sudomino, neskubėkite pirkti jos iš karto – pasidomėkite, kiek toks daiktas kainuoja kitur;
  • Jei vis dėlto prekę nusipirkote, neskubėkite preke naudotis, gerai pagalvokite, ar ji Jums reikalinga.

KAIP ATSISAKYTI SUTARČIŲ, SUDARYTŲ NE PREKYBAI SKIRTOSE PATALPOSE?

  • Prieš sudarant sutartį pardavėjas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui informaciją apie pagrindines prekės savybes, bendrą prekių kainą, pardavėjo kontaktinius duomenis, vartotojo teisę nutraukti sutartį ir jos įgyvendinimo sąlygas, terminą ir tvarką, taip pat įteikti pavyzdinę sutarties atsisakymo formą.
  • Vartotojas turi teisę atsisakyti pirkimo – pardavimo sutarties, apie tai pranešdamas pardavėjui per 14 dienų nuo tos dienos, kurią vartotojas ar jo nurodytas asmuo gauna užsakytą prekę. Jeigu vartotojas nebuvo tinkamai informuotas apie teisę atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos sutarties, jis turi teisę atsisakyti sutarties per dvylika mėnesių nuo nustatytos 14 dienų termino pabaigos;
  • Vartotojas turi pranešti pardavėjui apie ne prekybos patalpose sudarytos sutarties atsisakymą pateikdamas tinkamai užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą arba aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas vartotojo sprendimas atsisakyti sutarties;
  • Vartotojas turi teisę atsisakyti sutarties, jeigu įsigyta prekė nebuvo naudota, nesugadinta, išsaugotos jos vartojamosios savybės bei prekė nepraradusi prekinės išvaizdos. Daiktai, kurie yra netinkami grąžinti dėl sveikatos apsaugos ir higienos priežasčių (pavyzdžiui, patalynė, čiužiniai, asmens higienos prekės ir kt.) gali būti grąžinti, jei nebuvo išpakuoti. Civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 2 dalis numato daugiau išimčių, kai vartotojo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties yra netaikoma.
  • Svarbu iš pardavėjo reikalauti ir išsaugoti sudarytos sutarties kopiją bei prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą (mokėjimo kvitą, sąskaitą ir kt.) – jų prireiktų kreipiantis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl vartotojo teisių gynimo. 

Atgal Spausdinimo versija Archyvas

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS)

 

 

 

Naujas būdas lengvai ir be teismo spręsti ginčus dėl ES valstybėse narėse internetu įsigytų prekių ar paslaugų: http://ec.europa.eu/odr  

Pažiūrėkite filmuką ir sužinokite, kaip tai veikia!

 



   

 

     

         

 
     
Kalendorius
 
Sausis Vasaris Kovas
Balandis Gegužė Birželis
Liepa Rugpjūtis Rugsėjis
Spalis Lapkritis Gruodis
Ankstesni metai    2017      
 



 

 






 

© Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba                                                                                                                                    
Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, juridinio asmens kodas 188770044, tel. (8 5) 262 6751, faks. (8 5) 279 1466, el. p. tarnyba@vvtat.lt                                                                                                                                                                                                                               

Duomenys apie Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kaupiami ir saugomi juridinių asmenų registre.

Sprendimas: Idamas  
naudojama: Smartweb.