en

Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams

Atvėsus orams – patarimai cheminio valymo paslaugų vartotojams

Keičiantis sezonui po truputį traukiame giliau spintoje sudėtus šiltesnius drabužius, ruošiamės atvėsusiems orams, o prireikus – naudojamės cheminio valymo įmonių paslaugomis. Kokios yra cheminio valymo paslaugų subtilybės ir ką, prieš kreipdamasis į verslininką, turėtų žinoti kiekvienas vartotojas?

 

Detaliai aptarkite paslaugų teikimo sąlygas

 

Kiekvieno verslininko pareiga – prieš sudarant sutartį su vartotoju aiškiai ir suprantamai informuoti apie teikiamas paslaugas. Neįvykdęs šios pareigos verslininkas turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius. Prieš paliekant gaminį valymui, vartotojas ir verslininkas turėtų sudaryti raštišką paslaugų teikimo sutartį (tai gali būti užsakymo kvitas ar panašus dokumentas), kurioje kiek įmanoma aiškiau ir konkrečiau aprašomos paslaugų teikimo sąlygos bei valymui pateikto gaminio būklė, savybės. Taip ginčo atveju bus galima įrodyti, dėl kokių paslaugų teikimo sąlygų ir kiek išsamiai jūs susitarėte. Pasirašant cheminio valymo paslaugų sutartį patariame atidžiai įvertinti šią joje fiksuojamą informaciją:

  • pasirinktą paslaugos rūšį (skalbimas, cheminis valymas, tik džiovinimas ir pan.);
  • ant gaminio pateikiamą būtiną priežiūros informaciją (grafinius simbolius);
  • gaminio aprašymą priėmimo metu, t. y. gaminio pagrindinių charakteristikų (atpažinimo požymių, savybių) ir esamų defektų (dėvėjimo požymių) nurodymą (apibūdinimą);
  • išskirtinių gaminio savybių ar išskirtinių detalių (kailinės ar kitokios apdailos, furnitūros, puošybos elementų, gaminių su specialia apdaila ir pan.) galimos rizikos nustatymą;
  • gaminio nusidėvėjimo lygį (procentais);
  • paslaugos teikimo sąlygas, terminus, garantijas ir kt.

Paslaugų teikimo sutartyje taip pat rekomenduojama nurodyti pirminę gaminio įsigijimo vertę, kuri, kilus ginčui, galėtų gerokai palengvinti susitarimą dėl kompensacijos. Abi sutarties šalys turėtų patvirtinti sutarties sąlygas parašais.

 

Fiksuokite valymui perduodamų gaminių būklę

 

Neretai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tenka nagrinėti ginčus, kylančius dėl galimai po cheminio valymo paslaugos atsiradusių gaminio trūkumų. Tokiais atvejais dažnai sudėtinga nustatyti kada ir dėl kieno kaltės atsirado šie trūkumai, todėl ypač svarbu, kad gaminio priėmimo metu, dalyvaujant vartotojui ir paslaugos teikėjui, būtų atlikta gaminio apžiūra, o gaminio priėmimo dokumente būtų aiškiai užfiksuoti visi plika akimi matomi gaminio ypatumai (defektai, jų kilmė, gaminio dėvėjimo požymiai, gaminio medžiagos ir kt.). Paslaugos teikėjas, kaip savo srities profesionalas, turėtų užtikrinti, kad vartotojai būtų informuojami apie būdingas ir įprastas natūralių pluoštų ar kitų medžiagų savybes, galinčias išryškėti po paslaugų, pavyzdžiui, kad natūralūs pluoštai (medvilnė, linas, vilna, šilkas ir pan.) veikiami drėgmės gali trauktis, vilna gali veltis ar susitraukti ir pan.

 

Pamestas arba sugadintas drabužis – kaip elgtis?

 

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, žalą, padarytą asmeniui bei jo turtui, privalo visiškai atlyginti atsakingas asmuo. Turėtumėte pagrįsti patirtų nuostolių dydį, pateikdami gaminio įsigijimo dokumentą ar kitą prekės vertę įrodantį dokumentą bei išdėstyti savo reikalavimą paslaugos teikėjui raštu. Paslaugos teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti jūsų kreipimąsi ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos, pateikti išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su paslaugos teikėjo atsakymu, turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka.

 

Siekiant išvengti įrodinėjimo naštos bei ginčų su paslaugos teikėju, kaskart atsiimant išvalytą gaminį gerai jį apžiūrėkite ir, dalyvaujant paslaugų teikėjui, įvertinkite atliktų paslaugų kokybę, o pastebėję trūkumus – pateikite raštišką prašymą, nurodydami paslaugos trūkumus bei savo reikalavimą. Vartotojas, kuriam buvo suteikta netinkamos kokybės cheminio valymo paslauga, gali pasinaudoti Civiliniame kodekse įtvirtintomis pirkėjo teisėmis ir savo pasirinkimu pareikšti paslaugų teikėjui reikalavimą pašalinti paslaugos trūkumus, sumažinti kainą, grąžinti sumokėtus pinigus ir kt. Svarbu nepamiršti, kad kreiptis į paslaugos teikėją su pretenzija vartotojas turi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius