en

Didesnis dėmesys nekilnojamojo turto reklamai

Didesnis dėmesys nekilnojamojo turto reklamai

Sulaukiant vis daugiau vartotojų ir valstybinių institucijų pranešimų apie parduodamo nekilnojamojo turto (toliau – NT)  paskirtį ir kitus susijusius aspektus bei norėdama užtikrinti, jog skleidžiama informacija nekilnojamojo turto reklamose bei sutartyse yra teisinga ir neklaidina pirkėjų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) stebėjo  reklamą, kurioje siūloma įsigyti butus, apartamentus ar kūrybines dirbtuves.

 

Pastebėta, jog vartotojams dažnai nėra pateikiama arba pateikiama neteisingai informacija apie NT paskirtį, jo vietą, plotą, energetinio naudingumo klasę ir pan. Savivaldybės teikia informaciją apie atvejus, kai skleidžiamoje reklamoje siūloma įsigyti NT ar NT dalį, kuriam nėra išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Nustatyta atvejų, kai neteisinga informacija pateikiama ne tik reklamoje, bet ir preliminariosiose pirkimo-pardavimo ar rezervacijos sutartyse.

 

VVTAT kreipėsi į daugiau nei 200 adresatų: NT pardavėjus, agentūras, brokerius, vystytojus, statytojus, juos vienijančias asociacijas, norėdama užtikrinti skleidžiamos informacijos apie siūlomą įsigyti NT teisingumą ir gerinti vartotojų informavimą apie siūlomą įsigyti NT.

 

Išsiųstose rekomendacijose buvo pateikta informacija, kuri padėtų įvertinti, ar reklamose skleidžiama informacija neklaidina vartotojų. Rekomendacijose taip pat pabrėžta, jog NT reklamoje turi būti pateikiama teisinga ir išsami informacija, kuri leistų vartotojui priimti sprendimą dėl būsto įsigijimo. Asociacijų nariams priminta, jog pareigą neklaidinti pirkėjų numato ir įvairių, su NT sritimis susijusių asociacijų Etikos kodeksai ir įstatai.

 

Tarnyba džiaugiasi, jog verslininkai atsižvelgė į pateiktas rekomendacijas ir noriai ėmėsi koreguoti skleidžiamą informaciją. Taip pat, atsižvelgiant į išsakytą poreikį, buvo pradėti planuoti NT agentūrų ir brokerių mokymai reklamos srityje.

 

NT reklamose ir sutartyse:

  • Turi nurodyta siūlomų įsigyti patalpų paskirtis (gyvenamoji/negyvenamoji).
  • Negyvenamosios paskirties patalpos neturėtų būti vadinamos butais.
  • Turi būti teisingai bei tiksliai pateikiama informacija apie NT vietą (Pvz.: Naujoji Vilnia nėra Antakalnio dalis), plotą kv. m., kambarių skaičių, atstumą iki jūros ar ežero, energetinio naudingumo klasę ir pan.
  • Neturėtų būti siūloma įsigyti būstą ar priestatą, kuriam nėra suteiktas statybą leidžiantis dokumentas.

 

Atsakomybė už klaidinančios informacijos skleidimą gali kilti tekti ne tik reklamos davėjui (pvz., NT savininkui), bet ir reklamos paslaugų teikėjui ir NT agentūrai ar brokeriui, jeigu jie žinojo arba turėjo žinoti, kad reklama neatitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius