en

Maisto papildų reklamoje – nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Maisto papildų reklamoje – nepagrįsti lūkesčiai dėl gydymo ir profilaktikos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino UAB „BNO“ bei UAB „Pigu“ skleistą reklamą. Reklamuodamos maisto papildus bendrovės klaidino vartotojus dėl papildams nebūdingų gydomųjų savybių.

 

VVTAT gavo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) protokolą dėl UAB „BNO“ interneto tinklalapyje www.bionaturoaze.lt skleidžiamos draudžiamos maisto papildų reklamos. 11 maisto papildų reklamoje naudoti vartotojus klaidinantys teiginiai, kuriais užsimenama apie maisto papildams nebūdingas ligų gydymo bei profilaktines savybes.

 

Pamatę bendrovės reklaminius teiginius, vartotojai galėjo nepagrįstai tikėtis, jog, pavartojus maisto papildų, regeneruos odą, apsisaugos nuo infekcijų, produktas veiks kaip priešvėžinė ar imunoterapinė priemonė ir pan.

 

Tyrimo metu atsižvelgta į tai, kad vartotojai, sergantys reklamoje minėtomis ligomis, itin jautriai vertina tokią informaciją, be to, reklama galėjo paveikti itin pažeidžiamos vartotojų grupės – onkologinėmis ligomis sergančių asmenų – pasirinkimą.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „BNO“ skirta 4884 eurų bauda. Skiriant sankciją atsižvelgta į pažeidimo pobūdį, mastą, trukmę, bendrovės bendradarbiavimą tyrimo metu bei metines bendrovės pajamas.

 

VVTAT taip pat gavo VMVT protokolą dėl UAB „Pigu“ reklamos reikalavimų nesilaikymo. Interneto tinklalapyje www.n18.pigu.lt bendrovė reklamavo 4 vyriškumui stiprinti skirtus maisto papildus, reklamoje užsimindama apie vyrų sveikatingumą, vaisingumą, reprodukciją, spermatogenezę, seksualinio gyvenimo kokybę, seksualinį pajėgumą ir kt. Greta reklamuojamų maisto papildų nepateikta privaloma žyma „Maisto papildas“.

 

VVTAT komisijos vertinimu, pamatęs tokio pobūdžio reklamą vidutinis vartotojas pagrįstai gali tikėtis ligų gydymo bei profilaktinio poveikio, tačiau maisto papildai tokiomis savybėmis nepasižymi, todėl tokia reklama klaidina vartotojus. Siūlomi produktai nėra vaistiniai preparatai, todėl negali būti reklamuojami nurodant vaistų savybes.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, pažeidimo mastą, trukmę ir bendrovės bendradarbiavimą, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „Pigu“ skirtas įspėjimas.

 

VVTAT nutarimai per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųsti teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius