en

Svarbi informacija dėl elektroninio ginčų sprendimo Jungtinės Karalystės naudotojams

Svarbi informacija dėl elektroninio ginčų sprendimo Jungtinės Karalystės naudotojams

Elektroninio ginčų sprendimo platforma (EGS) – vieno langelio principu veikianti neteisminio ginčų sprendimo platforma, užtikrinanti lengvesnį ir greitesnį ginčų sprendimą vartotojui, įsigijusiam prekes ar paslaugas internetu Lietuvoje ar kitoje Europos Sąjungos (ES) valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje bei Lichtenšteine. EGS platforma pirmiausia suteikia galimybę vartotojui ir verslininkui geranoriškai išspręsti kilusį ginčą internetu, o jeigu to padaryti nepavyksta, skundas EGS pagalba gali būti perduodamas kompetentingai ginčų sprendimo įstaigai.

 

Atsižvelgiant į tai, kad š. m. sausio 31 d. Jungtinė Karalystė išstojo iš ES, tai turės atitinkamą poveikį ir EGS platformoje nagrinėjamoms byloms. Jungtinės Karalystės vartotojai, verslininkai ir alternatyvaus ginčų sprendimo institucijos gali toliau naudotis EGS platforma iki pereinamojo laikotarpio pabaigos, t. y. iki š. m. gruodžio 31 d. Pasibaigus šiam laikotarpiui:

 

  • Jungtinėje Karalystėje gyvenantys vartotojai nebegalės pateikti naujų skundų EGS platformoje. Jie taip pat negalės imtis veiksmų dėl platformoje jau vykdomų bylų: nei jų perduoti ginčų sprendimo įstaigai, nei susisiekti su Jungtinės Karalystės EGS konsultantu, nei gauti sprendimo rezultatų. 
  • ES, Norvegijoje, Islandijoje ar Lichtenšteine gyvenantys vartotojai nebegalės, naudodamiesi EGS platforma, teikti skundų dėl Jungtinės Karalystės prekiautojo arba siųsti savo bylos į Jungtinės Karalystės ginčų sprendimo įstaigą.
  • Jungtinėje Karalystėje įsisteigę prekiautojai nebegalės prisijungti prie EGS darbastalio. 
  • ES, Norvegijoje, Islandijoje arba Lichtenšteine įsisteigę prekiautojai nebegalės platformoje atlikti veiksmų jokiose vykdomose bylose, susijusiose su Jungtinės Karalystės vartotojais, arba siūlyti šios šalies ginčų sprendimo įstaigas.
  • Naudotojai nebegalės susisiekti su Jungtinės Karalystės EGS konsultantu.
  • Visi naudotojai  iki š. m. gruodžio 31 d. gali iš savo darbastalio parsisiųsti visus su Jungtinės Karalystės vartotojais ar prekiautojais susijusių skundų duomenis. 

 

Išsamesnės informacijos kviečiame kreiptis į nacionalinį EGS konsultantą pagal Jūsų gyvenamąją vietą.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius