en

Dvejopa maisto produktų kokybė: EK pristatė juslinių produktų skirtumų tyrimo rezultatus

Dvejopa maisto produktų kokybė: EK pristatė juslinių produktų skirtumų tyrimo rezultatus

Šią savaitę Europos Komisija paskelbė antrojo Europos Sąjungos mastu vykdyto tuo pačiu prekės ženklu pažymėtų maisto produktų kokybės palyginimo tyrimo rezultatus. 2019 m. pristatytoje pirmojoje  tyrimo dalyje daugiausia dėmesio buvo skiriama maisto produktų sudėties skirtumams įvertinti. Tuomet tyrimas parodė, kad maždaug trečdalis išbandytų maisto produktų skiriasi savo sudėtimi. Antrąja tyrimo dalimi siekta išsiaiškinti, ar šiuos sudėties skirtumus galima atpažinti jusliniais žmogaus pojūčiais. Tyrimus atliko Jungtinių tyrimų centras.

 

Juslinių skirtumų tyrimo rezutatai nepaneigė pirmojo tyrimo išvados, kad maisto produktų skirtumai neatitinka geografinio modelio. Nepaisant to, nauji rezultatai parodė, kad jusliniai skirtumai yra akivaizdžiai pastebimi produktuose, kurių sudėtis reikšmingai skiriasi. Pavyzdžiui, reikšmingi cukraus kiekio skirtumai pusryčių dribsniuose gali turėti įtakos bendram produkto saldumui. Priešingai, kai produktų skirtumai buvo nedideli, pavyzdžiui, nežymūs riebalų kiekio svyravimai bulvių traškučiuose, ekspertai negalėjo jų atpažinti. Iš viso jusliniai skirtumai buvo nustatyti 10 iš 20 išbandytų produktų.

 

Tyrimas atliktas kaip pilotinis projektas, kurio metu išbandyta 20 maisto produktų, pirmojoje tyrimo dalyje parodžiusių sudėties skirtumus. Kiekvieno produkto pavyzdžiai buvo įsigyti 5-10 skirtingų valstybių narių. Kadangi produktų bandytojai buvo specialiai apmokyti atlikti tokius testus, tikėtina, kad paprastas vartotojas nebūtinai jaus tuos pačius produktų skirtumus. Ar ekspertai galėjo nustatyti juslinius skirtumus, priklausė ne tik nuo didelių ar mažų sudėties skirtumų, tačiau ir nuo naudojamų ingredientų rūšių: buvo galima nustatyti skirtumą tarp įvairių sintetinių saldiklių, tačiau skirtumo tarp natūralių saldiklių gazuotuose gaiviuosiuose gėrimuose nepastebėta. Tuo pačiu metu svarbu pažymėti, kad vartotojai savo sprendimą pirkti atitinkamą produktą grindžia ne tik jutimine patirtimi, tam įtakos gali turėti ir kiti elementai, pavyzdžiui, išlaidos.

 

Išsamesnė informacija ir tyrimo rezultatai Europos Komisijos pranešime spaudai.