en

Už maisto papildų reklamose naudotus draudžiamus teiginius bendrovėms skirti įspėjimai

Už maisto papildų reklamose naudotus draudžiamus teiginius bendrovėms skirti įspėjimai

Valsybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) išnagrinėjo VšĮ Sveikos gyvensenos akademija, UAB „Delmoda“ bei UAB „Giantera“ bylas dėl Reklamos įstatymo pažeidimų. Skleisdamos draudžiamus teiginius, bendrovės galėjo klaidinti vartotojus dėl maisto papildų savybių bei skatinti juos vartoti reklamose minėtų ligų gydymui ir profilaktikai.

 

VšĮ Sveikos gyvensenos akademija interneto tinklalapyje www.karjerairsveikata.lt nepagrįstai naudojo sveikatingumo teiginius skleidžiant reklamą apie specialios paskirties maisto produktą „Lidonium tabletės N42“. Pažymėtina, nors, reklamuojant specialios medicininės paskirties maisto produktus gali būti nurodomas ligos pavadinimas, tačiau VšĮ Sveikos gyvensenos akademija reklamoje skleidė teiginius apie žmogaus organizmo sistemų ligų prevenciją, gydomąsias savybes ir naudojo sveikatingumo teiginius, kurie neįtraukti į leistinų teiginių Bendrijos sąrašą, kaip, pvz., „padeda organizmui gintis nuo daugumos ląstelėse parazituojančių sukėlėjų: virusų, bakterijų, grybelių ir kt., taip pat padeda naikinti navikines ląsteles.”.

 

Dėl draudžiamų teiginių buvo vertintos UAB „Delmoda“ 3 maisto papildų reklamos, kurias bendrovė skleidė internetinėje parduotuvėje www.healthylife.lt. Maisto papildų „Healthylife „Colon Cleanser“,„Healthylife „Dietary Fibre Complex“ ir „Healthylife „Digestive Enzymes Blend“ reklamose buvo teigiama, jog: „naudojami esant tam tikriems kepenų, tulžies pūslės ir skrandžio sutrikimams“, „padeda sureguliuoti žarnyno veiklą ir iš žarnyno pašalinti nesuvirškintą maistą bei toksines medžiagas.“, „unikali augalinių fermentų ir žarnyno spazmus raminančių žolelių formulė su žarnyno spazmus slopinančiomis žolelėmis.“.

 

UAB „Giantera“ reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikė 6 maisto papildų reklamą skleisdama socalinio tinklo „Facebook“ paskyroje „Dr. OHHIRA japoniški produktai“ ir interneto tinklalapyje www.ohhira.lt. Maisto papildų reklamose buvo naudoti tokie teiginiai kaip: „probiotikai yra tokie veiksmingi ir gali greitai išspręsti žarnyno sutrikimus“, „slopina uždegimą“, „išspręsti žarnyno sutrikimus“, „lėtinti osteoartrozės vystymąsi“, „sudėtyje nėra dopingo“, „pranyko pilvo, sąnarių skausmai, nuovargis“.

 

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimus Všį Sveikos gyvensenos akademija, UAB „Delmoda“ bei UAB „Giantera” skirti įspėjimai. Skiriant įspėjimus atsižvelgta į pažeidimų pobūdį, mastą, trukmę, taip pat į bendrovių bendradarbiavimą tyrimo metu.

 

VVTAT nutarimas per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos gali būti apskųstas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius