en

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

VVTAT įspėja dėl nepatikimų internetinių parduotuvių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė vartotojų prašymų ir pasiteiravimų dėl internetinėse parduotuvėse http://www.aluxo-mower.com/, https://procutter-garden.com/, https://stabilux-shoulder.com/ ir užsakytų, tačiau nepristatytų prekių bei negrąžinamų pinigų.

 

Visų nurodytų svetainių stilius ir struktūra panaši, ekrane vaizduojamas tiksintis laikrodis, kuris informuoja apie pasiūlymo pabaigą, tekste apstu gramatinių klaidų. Visų svetainių domenai yra registruoti Kanadoje, o pagal svetainėse pateikiamą informaciją – įmonės registruotos Kinijoje.

 

Raginame nepirkti iš šių pardavėjų ir primename, kad apginti vartotojų teises, kai pardavėjas veikia ne Lietuvoje ir ne Europos Sąjungoje, labai sudėtinga. Nukentėjusiems vartotojams patariame kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūros.

 

Siekiant išvengti nesąžiningų pardavėjų internete, patariame:

  • Patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją yra nurodoma internetinėje parduotuvėje arba socialinio tinklo paskyroje. Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo pavadinimą, buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų nėra – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo.
  • Patikrinkite kitų asmenų atsiliepimus apie reklamuojamą produktą bei konkrečią internetinę svetainę ar socialinio tinklo paskyrą. Rekomenduojama atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje, kur atsiliepimai paprastai būna itin teigiami, o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.
  • Palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.
  • Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojama rinktis šį atsiskaitymo būdą.
  • Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Primename, kad VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Europos vartotojų centras Lietuvoje teikia vartotojams nemokamą pagalbą, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (http://www.econsumer.gov/).

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius