*skip_to_content*
en

VVTAT patvirtino 2023 m. verslininko atlyginamą ginčo nagrinėjimo išlaidų dydį

VVTAT patvirtino 2023 m. verslininko atlyginamą ginčo nagrinėjimo išlaidų dydį

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatyta, kad priimdama sprendimą dėl ginčo esmės, vartojimo ginčus nagrinėjanti institucija sprendžia ir dėl institucijos patirtų ginčo nagrinėjimo išlaidų atlyginimo. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patvirtino 2023 m. verslininko atlyginamas išlaidas – 120,75 Eur.

 

VVTAT nagrinėjant vartojimo ginčus ne teismo tvarka, ginčo šalims siūloma susitarti ir priimti taikų sprendimą. Jei vartotojui ir verslininkui taikiai susitarti nepavyksta, VVTAT ginčą nagrinėja iš esmės. Tais atvejais, kai ginčo nagrinėjimo metu atliekama prekės ar paslaugos teikimo rezultato apžiūra, ir, kai VVTAT dėl to ginčo priima sprendimą tenkinti arba iš dalies tenkinti vartotojo reikalavimą, verslininkas turi atlyginti atliktos apžiūros išlaidas proporcingai patenkintų vartotojo reikalavimų daliai.

 

VVTAT yra patvirtinusi 2023 metų VVTAT vartojimo ginčo nagrinėjimo išlaidų dydį – 120,75 Eur. Šis dydis nustatytas įvertinus 2022 metų vidutinį valandinį specialisto darbo užmokestį bei veiksmų, atliekant prekės ar paslaugos teikimo rezultato apžiūrą, atlikimo vidutinę trukmę.

 

Per 2022 m. VVTAT priėmė 149 nutarimus atlyginti ginčo nagrinėjimo išlaidas. 122 verslo subjektai atlygino patirtas ginčo nagrinėjimo išlaidas per nustatytą terminą. Vartojimo ginčo nagrinėjimo išlaidos mokamos į valstybės biudžetą.

Įstatymų naujovės