en

Skrydžių atšaukimas

Ypač nemalonu, kai skrydis atšaukiamas prieš dieną ar prieš kelias valandas susiruošus išvykti atostogų. ES reglamentai taikomi jeigu Jūs laiku (Išvykimas) užsiregistravote į bet kurį reisą, įskaitant užsakomuosius reisus:

  • Iš ES teritorijoje esančio oro uosto, arba
  • Į ES oro uostą iš oro uosto ne ES teritorijoje, jei atsakinga ES aviakompanija.

 

Pagal ES reglamentą, Jūs turite galimybę rinktis kaip ir atsisakius vežti, t. y. arba atgauti visą už bilietą jį perkant sumokėtą kainą, arba keliauti kitu maršrutu panašiomis kelionės sąlygomis kitu, Jums patogiu, laiku ir t.t.

 

Aviakompanija privalo suteikti papildomas paslaugas, jei tenka laukti kito, Jums pasiūlyto ir Jums tinkančio, reiso:

  • maistą ir gaivinamuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką;
  • apgyvendinimą viešbutyje tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau nei buvote numatęs;
  • transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

 

Be to, Jums turi būti pasiūloma du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

 

Taip pat, aviakompanija, kaip ir atsisakius vežti, turi sumokėti pinigines kompensacijas, nebent jei informuoja Jus apie skrydžio atšaukimą:

  • mažiausiai prieš dvi savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;
  • arba jei informuoja ne daugiau nei prieš dvi savaites ir nemažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlo keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau nei dviem valandoms anksčiau už numatytą, o į galutinį kelionės tikslą atvykstant ne vėliau kaip keturios valandos nei buvo planuota;
  • arba jei informuojama vėliau nei prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir pasiūlo alternatyvų maršrutą, kai išvykimo laikas yra ne daugiau nei viena valanda negu atšaukto skrydžio laikas. Šiuo atveju galutinis kelionės tikslas turi būti pasiektas ne vėliau kaip dvi valandos nei buvo planuota.

 

Jeigu aviakompanija apie skrydžio atšaukimą Jūsų neinformavo laiku, taip kaip minėta anksčiau, nedelsdama turi išmokėti atitinkamą piniginę kompensaciją:

  • 250 eurų, jei skrydžio atstumas yra iki 1500 km;
  • 400 eurų skrendant ilgesnius atstumus nei 1500 km ES viduje ir skrendant kitur, jei skrydžio atstumas yra nuo 1500 iki 3500 km;
  • 600 eurų didesnių atstumų atvejais.

 

Aviakompanija neprivalo mokėti piniginių kompensacijų, jei įrodo, kad skrydžio atšaukimas įvyko ne dėl jos kaltės, o dėl ypatingų aplinkybių (politinės padėties, oro sąlygų, techninių nesklandumų, saugumo problemų ir pan.), kurių nebuvo galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių.

 

Perkėlimas į aukštesnę ar žemesnę klasę

ES reglamentai taikomi jeigu Jūs laiku (Išvykimas) užsiregistravote į bet kurį reisą, įskaitant užsakomuosius reisus:

  • Iš ES teritorijoje esančio oro uosto, arba
  • Į ES oro uostą iš oro uosto ne ES teritorijoje, jei atsakinga ES aviakompanija.

Europos Sąjungos reglamente numatyta, jei skrydį vykdanti aviakompanija Jus perkelia į aukštesnę klasę nei nurodyta įsigytame biliete, ji negali reikalauti jokio papildomo mokesčio. Jei atšaukus ar atsisakius Jus vežti pasiūlomas Jums tinkantis skrydis, tačiau esate skraidinamas žemesne klase, nei ta, už kurią buvo sumokėta, Jums turi per 7 dienas sugrąžinti tam tikrą procentą bilieto kainos, priklausomai nuo nukeliauto atstumo:

Kompensacijos dydis

Atstumas

30 % bilieto kainos   

iki 1500 km

50 % bilieto kainos  

1500-3500 km

75 % bilieto kainos  

 didesnis nei 3500 km